Onze garanties

Klantentevredenheid, dat is waar het bij DCstar allemaal om draait! Ons eindpunt is nooit de handtekening onder een contract. We streven ernaar dat jij tevreden bent over onze dienstverlening en dat we transparant en in alle vertrouwen een partnership kunnen uitbouwen.

We houden dan ook niet van loze beloftes en bieden onze klanten enkel garanties aan die we kunnen nakomen. Hieronder vind je onze garanties die vastliggen in een Service Level Agreement.

99,999 % uptime

Onze datacenters zijn zo gebouwd dat er voor elk systeem een back-up kan worden ingeschakeld. Die neemt het over als er een circuit zou uitvallen. Wij garanderen dat elke feed minimaal 99,9 % van de tijd van stroom is voorzien. Aangezien onze racks standaard uitgerust zijn met een A en B feed, kunnen onze klanten rekenen op een beschikbaarheid van 99,999%.

Temperatuur tussen 18 en 26 °C

Door de constante monitoring van de luchttemperatuur in onze datacenters, garanderen wij 100 % van de tijd te beschikken over de juiste temperatuurwaarden. Wij streven naar 22 °C. Bij het overschrijden van een 2°-grens nemen we actieve maatregelen, maar nooit valt de temperatuur buiten de grenzen van 18 en 26 °C.

Dauwpunt tussen 5 en 15 °C

Wij garanderen 100 % van de tijd te beschikken over de juiste luchtvochtigheidsgraad door dit constant te meten. De luchtvochtigheid wordt als dauwpunt gemeten en ligt altijd tussen 5 en 15 °C.

Onderhoud

DCstar draagt de verantwoordelijkheid voor het onderhoud van haar installaties, zowel door eigen medewerkers als door derde partijen. Het onderhoud wordt, conform de ISO 27001-richtlijnen, per onderdeel beschreven. Via interne en externe audits wordt het onderhoud geregeld, gecontroleerd en opgevolgd. De klant heeft het recht om op eigen kosten een audit van het systeem aan te vragen.

Geplande werken

Tijdens geplande werken garandeert DCstar 100 % beschikbaarheid van haar redundante opstellingen. Werken die een impact hebben op die dienstverlening of die een tijdelijke reducering van de redundantie veroorzaken, worden gecommuniceerd aan de klant. Waar mogelijk, kunnen we die in overleg inplannen.

Toegang

DCstar garandeert 100 % toegang tot het datacenter voor klanten. Bij problemen is onze supportdienst altijd bereikbaar via de intercom. De toegang kan dan vanop afstand geopend worden na een officiële identificatie. DCstar behoudt zich eveneens het recht om mensen te weigeren op grond van veiligheidsoverwegingen.

24/7 support

Wanneer je onze NOC belt, krijg je binnen het kwartier een antwoord. Deze service is gratis tijdens de kantooruren en altijd als je belt via een van de intercoms in onze datacenters. Contacteer je ons vanaf een andere locatie buiten de kantooruren, dan wordt dit een betalende dienst.